پرونده فیسبوک: منابع درآمد

منابع درآمد فیسبوک

تبلیغات در فیسبوک ویژگی جالب و مهمی دارند: آنها صرفا به گروه های خاصی که سفارش دهنده تبلیغات تمایل دارد نمایش داده می­‌شوند. در صورتی که تا حدی در مورد بازاریابی مطالعه داشته باشید ارزش جمله قبلی را کاملا درک می‌کنید. در صورتی که محتوای تبلیغاتی شما به اندازه کافی خلاقانه باشد و به افراد مناسبی نمایش داده شود، تعداد افراد بیشتری آن را لایک می‌کنند و در مورد آن نظر می‌­دهند این موضوع شانس دیدن تبلیغ توسط دوستان آن فرد را افزایش می‌دهد. این روش مناسب کسانی است که می‌­خواهند به تعداد بیشتری از افراد دسترسی داشته باشند، گروه های خاصی از مخاطبین را هدف قرار دهند، شناخت در مورد نام تجاری خود را بیشتر کنند و یا فروش را افزایش دهند. هدف گذاری ها عمدتا بر اساس موارد زیر انجام می­‌پذیرند:

  • مکان
  • دموگرافی
  • علایق
  • رفتارها
  • ارتباطات
  • شباهت به مشتریان قبلی

نکته مهم در مورد تبلیغات در شبکه های اجتماعی بزرگی شبیه به فیسبوک، امکان تعیین علاقه‌مندی های مخاطبان یا نحوه رفتار آن ها یا دوستانشان در فضای آنلاین است که از طریق بکارگرفتن تکنیک های پیچیده داده کاوی روی اطلاعات قبلی فیسبوک در مورد افراد به دست می‌آید.

Boosted posts
زمان هایی که کسب و کار ها در خصوص یک موضوع خاص یا مهم در صفحه خود مطلبی قرار می­دهند، ممکن است بخواهند تعداد افراد بیشتری آن را مشاهده کنند. فیسبوک این امکان را فراهم کرده تا با پرداخت مبلغی، چنین پست هایی را به تعداد بسیار بیشتری از افراد نشان دهد.

Facebook offers
در این شیوه،فیسبوک به افراد پست هایی را نشان می­‌دهد که شامل تخفیف خاص یا پیشنهاد ویژه ای هستند. افراد می­توانند با کلیک کردن و دریافت اطلاعات مربوط به آن، از این تخفیف یا پیشنهادات ویژه استفاده کنند. همچنین افراد می­توانند این پیشنهاد ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند که به معنای افزایش مشاهده آن تبلیغ خاص است. با استفاده از این ویژگی،کسب ­و کارها می­توانند بودجه خاصی را به همراه جامعه هدف خاصی مشخص کنند و میزان موفقیت این شیوه را برای گروه های مختلف رصد کنند.

Ads create tool
این ابزار برای کمک به مدیران بازاریابی برای دستیابی به مشتریان بالقوه طراحی شده است. از این طریق می­توان فعالیت هایی که مسئول بازاریابی تمایل دارد افراد پس از دیدن یک آگهی خاص انجام دهند را مشخص کرد.این فعالیت می­تواند نمایش یک صفحه خاص از وبسایت کسب­‌وکار، هدایت شدن به اپلیکیشن سفارش دهنده در فیسبوک و یا نمایش یک رویداد و دعوت به شرکت کردن در آن باشد.

Facebook Exchange
این قابلیت به کسب و کار های این امکان را می­دهد تا به افراد بر اساس سوابق فعالیت هایشان در وب به آن ها پیشنهادات مختلفی ارائه شود. برای مثال به فردی که طی روزهای گذشته از وبسایت یک شرکت خدمات مسافرتی بازدید کرده اما خریدی انجام نداده است، تبلیغات آن شرکت نمایش داده می­‌شود. استفاده از این شیوه با انتقاداتی همراه بوده است که در بخش های بعدی به آن­ها می­‌پردازیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سیاست فیسبوک برای نمایش تبلیغات به کاربران می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. همچنین روش های مشخص کردن مخاطبین تبلیغات فیسبوک در این ویدئو توضیح داده شده اند. همچنین داستان های موفقیت و تاثیر فوق العاده بازاریابی در شبکه های اجتماعی را می‌توانید در این صفحه مطالعه کنید.

کامنت بذارین

اولین نفری باشید که دیدگاهتان را ارائه می کنید

avatar

wpDiscuz